דף הבית פתרון מושלם ופשוט למשימות צביעה מורכבות

פתרון מושלם ופשוט למשימות צביעה מורכבות

כמעט כולם מכירים את הבעיה המתעוררת כאשר צריך לחדש את הצבע או לצבוע אלמנט שיש לו יותר מידי זוויות, כיפופים ופיתולים. צביעה עם מברשת היא משימה מלכלכת ולא פשוטה בכלל מה גם שתמיד אבל תמיד יהיו נזילות וחוסר אחידות בצביעה. אולם ספריי סבע הפך ב 2 העשורים האחרונים להיות אחד הפתרונות המושלמים והיעילים ביותר למשימות צביעה פשוטות ומורכבות כאחד. אנו פוגשים ספריי צבע בכל המישורים הן במישור הפרטי בו פרויקטים של DIY מהווים חלק נכבד במשימות הביתיות והן במישור המקצועי בו פחחים, צבעי רכב, ושאר בעלי מקצוע משתמשים במיכלים של ספריי צבע עם גיוון בהתאמה לפי טבלאות צבעים בין לאומיות. בין היתרונות הגדולי של ספריי צבע נמנים הגוונים הרבים שחלקם זמינים כמוצרי מדף והגוונים אותם ניתן ליצור על פי RAl מותאם והזמינות המיידית ליישום של צביעה על כמעט כל משטח החל מעץ, מתכת, פלסטיק ועוד.

כל מה שתוכלו לעשות עם ספריי צבע ואפילו יותר

כאמור הפתרון הזמין, היעיל ואולי המשתלם ביותר מבחינת עלויות הוא צביעה עם ספריי צבע. מיכלי הצבע מאפשרים מניפת שימושים רחבה במיוחד. כפי שאמרנו ספריי צבע נמצא בשימוש מקצועי תעשייתי ובשימוש פרטי. המגזר הפרטי הבין כבר מזמן כי לא צריך לקנות מיכלי צבע, מדללים, ומברשות עבור כל עבודת צביעה קטנה. מיכל ספריי צבע נותן מענה מושלם מבחינות רבות הן מבחינת הנוחות והקלות שבשימוש והן מבחינת העלויות. נניח דוגמה שאנו רוצים לחדש צבע של מסגרת מתכת, נדרש עבור זה פחית צבע, מברשת מדלל לאחר הדילול של הצבע והצביעה עלינו לנקות את שאריות הצבע או לזרוק את המברשת, לעומת זאת עם ספריי צבע פשוט מתיזים וזהו, הצבע במיכל מוכן לשימוש, אין כלי עבודה ואין מה לנקות אחרי. מה גם שהיישום הוא חלק, ללא נזילות, כך גם במידה ותרצו לתקן פגם בצבע הרכב תוכלו לעשות בקלות רבה על ידי התאמת הגוון לפי טבלת הגוונים. בנוסף על צבעים יש חומרים נוספים הנמצאים בשימוש עם תרסיסים כגון ספריי לכה, ספריי שפכטל ועוד. 

מרססים לפי הכללים

נכון שצביעה עם ספריי צבע נוחה יותר, קלה יותר ואיכותית יותר והיא הכי קרובה לצביעה בלחץ אוויר אולם יש חשיבות לאופן היישום והדרך בה אנו צובעים על מנת לקבל את התוצאות המושלמות שאנו מייחלים להם. איך צובעים נכון? מה עושים כדי לקבל מרקם אחיד וללא נזילות? הנה תשובות לשאלות בסיסיות:

הכנת השטח – אם אתם רוצים תוצאות איכותיות עם ספריי צבע עליכם להכין את השטח כראוי, הכוונה שיש לנקות את השטח המיועד לצביעה מלכלוך, אבק, שמנים וכדומה. אם ישארו חלקיקי אבק או לכלוך הצבע לא יהיה חלק. את הניקוי ניתן לבצע על ידי ניגוב עם מטליות ייעודיות להסרת שמנים ולכלוך. לאחר הניקוי יש להגן על האזור שאינו מיועד לצביעה על ידי כיסויו.

הכנת הצבע – ספריי צבע מגיע במיכלים והוא מוכן לשימוש אולם יש במיכל גולה המיועדת לערבוב, נערו את המיכל היטב עד שאתם חשים שהגולה נעה בחופשיות, רק אז הצבע במיכל מוכן לשימוש.

אופן ההתזה – להבדיל מצביעה במברשת, התזת ספריי צבע צריכה להתבצע ממרחק של כ 20 – 25 ס"מ מהאובייקט אותו אתם צובעים. את ההתזה יש לבצע תוך כדי תנועה מצד לצד, אין להשאיר את ההתזה במקום אחד מכיוון שאז תיווצר נזילה.

ייבוש – הייבוש של הצבע לרוב יהיה מהיר יותר מאשר צביעה במברשת אולם חשוב לזכור כי זהו ייבוש בלבד ועל מנת שהצבע יתקשה יש להמתין לפחות 24 שעות.