דף הבית על ווקס לרכב והאמונות התפלות

על ווקס לרכב והאמונות התפלות

יש לא מעט אמונות תפלות בקשר לרכבים חדשים ויישום ווקס לרכב, האמונות האלו נובעות מהנחות יסוד שגויות. ראשית דבר נבדיל בין פוליש לבין ווקס לרכב ואחר כך נכיר כמה מהאמונות התפלות בנושא ונפריך אותם. החומר פוליש שונה מהחומר ווקס לרכב , פוליש הוא חומר בעל גירעון ומשמש כמו נייר לטש, מריחת פוליש על צבע הרכב ושיפשופו מסיר שכבה מיקרונית מהצבע וחושף צבע חדש, טרי. על הצבע הטרי יש להגן על מנת שלא יגרם לו נזק, ההגנה מתבצעת על ידי מריחת וקס לרכס. הווקס מייצר שכבה מגנה שמבליטה את הצבע של הרכב ומגנה מפני נוזלים ונזקים שונים. קיימות בעולם הרכב מספר אמונות תפלות לבי ווקס לרכב שאנו נפריך כאן מייד.

 

הקשר בין רכב חדש ושכבת הווקס שלו

אם רכשתם רכב חדש סביר להניח שהמוכר הסביר לכם איך להפעיל את מערכות הרכב השונות, איך לשמור על צבע הרכב ואפילו הזהיר אתכם לגבי כל מיני דברים. אם הוזהרתם לגבי ביצוע ווקס לרכב ואמרו לכם שנדרשת תקופת ייבוש לצבע הרי שזה אינו נכון. הרכב נצבע במפעל ומיובש בתנור בטמפרטורות גבוהות. הצבע עובר ציפוי של ווקס לרכב על מנת להגן עליו והדרך שהרכב עובר מארץ המוצא אלינו כולל מסע בים, חשיפה לשמש, גשם, ושאר פגעי מזג אוויר. שכבת ההגנה נפגעת ויש צורך לחדש ולשמר אותה, לכן ביצוע ווקס לרכב לא רק שטוב לרכב אלא אף משמר אותו יותר. ההמלצה הגורפת היא שרכב חדש חייב לעבור תהליך של חידוש שכבת ההגנה על ידי ווקס לרכב, כך תגנו עליו לאורך זמן מפני שחיקה, שמש ופגעי מזג אוויר. חשוב לבחור את הווקס הנכון והמתאים לסוג הצבע וליישם אותו בצורה נכונה ומקצועית על מנת לקבל את התוצאות הרצויות.

 

מה לגבי רכב ישן או שעבר צבע חדש?

יש צורך להבדיל בין רכב שעבר צביעה חדשה לבין רכב ישן שאנו מחדשים לו את הצבע על ידי פוליש ווקס לרכב. ההבדל הוא שרכב שנצבע מחדש צריך תקופת ייבוש שיכולה לארוך גם 90 יום ורק אז ניתן יהיה לעשות לו ווקס לרכב, לעומת רכב שעבר פוליש ויישום הווקס נעשה ממש באותו זמן עם סיום הפוליש. תהליך הביצוע אינו מורכב מידי אלא דווקא דיי פשוט, את הווקס מורחים בצורה אחידה בכל פעם על קטע אחר של הצבע ועל ידי שימוש במכונה ייעודית שנקראת פולישר מלטשים את הווקס. החשיבות בשישוב במכונה ייעודית כמו פולישר ולא עם נניח משחזת צד היא שהפולישר עובד במהירות נמוכה והסיבוב אינו צירי אלא אקצנטרי כלומר הסיבוב יוצר מעין אליפסות, משחזת זווית מסתובבת בעוצמה גבוהה ובציר ישר הנזק שעלול להיגרם לרכב יכול להיות חמור ביותר. דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא סוג הווקס איתו תשתמשו. חשוב להתאים את הווקס לצבע הרכב ולרמת הגימור אליה רוצים להגיע, שימוש בחומרים שאינם מתאימים עלולים לגרום לנזק שלעיתים יהיה חמור עד כדי צורך בצביעה מחדש של חלקי הרכב הניזוקים.