דף הבית נהג, שפר הופעתך! – על פוליש לרכב וקצת יותר

נהג, שפר הופעתך! – על פוליש לרכב וקצת יותר

מכירים את המשפט" אל תסתכל בקנקן אלא בתוכו"? הכוונה במשפט היא שאין לשפוט על פי מראה חיצוני אלא לחקור ולבדוק לעומק. זה נכון כאשר מדובר על אדם שעומד לפנינו או שעושים עסקה חשובה אולם למרבה ההפתעה דווקא הרכבים שעליהם אנו נוסעים יום יום וקונים ומוכרים ללא הרף, אותם כלי רכב שאיכותם תקבע עד כמה אנו בטוחים בזמן הנסיעה ועד כמה הנסיעה תנעם לנו דווקא שמדובר על רכבים מסתכלים על החוץ! רכב שנראה טוב מושך את העין ולאו דווקא העיצוב שלו. פוליש לרכב ישן יכול לגרום לו להיראות מעניין הרבה יותר מאשר רכב חדש. כאשר אתם עושים פוליש לרכב והוא הופך להיות נוצץ ללא ספק הוא יסובב אחריו הרבה ראשים. יש יתרונות רבים לרכב שמור, מבריק ונוצץ מעבר לכך שהוא מרשים. רכב שמור שומר על ערכו ולא אחת אף ימכר בערך גבוה מערכו האמיתי. מה זה פוליש לרכב? איך מיישמים אותו? על כך בהמשך…

מה זה פוליש לרכב?

סביר להניח ששמעתם לא אחת על פוליש לרכב. פוליש לרכב הינו בקשר ישיר לצבע הרכב. זו פעולה שמטרתה לגרום לצבע הרכב להיות נקי יותר, מבריק יותר ולייצר שכבת הגנה שתמנע מלכלוך, כתמים ושאר נזקים לפגוע בצבע הרכב. יישום פוליש לרכב מתבצע באופן פשוט יחסית, מריחת חומר הפוליש והסרתו על ידי שפשוף עד מירוק. את הפוליש ניתן לעשות באופן עצמאי או על ידי בעלי מקצוע. יש לא מעט סיבות לביצוע פוליש לרכב כאשר הראשונה שבהן היא הרצון לשמור ולשמר את הברק והצבע של הרכב. אם שאלתם את עצמכם מה הבעיות שיכולות להיות בצבע הרכב הרי שהראשונה שבהן היא הדהיה של הצבע. כאשר הרכב חשוף לשמש ולשינויי מזג אוויר וטמפרטורה הצבע מתחיל לדהות. צבע דהוי אינו מושך ואינו אסטטי, יתרה מכך עולים להיווצר סדקים בצבע הרכב וקילופים. ביצוע פוליש לרכב בעצם מסירה שכבה דקיקה של כמה מיקרונים מהצבע השדוף וחושפת שכבה רעננה וחדשה, באופן זה הצבע הופך להיות הלט ובולט יותר, לאחר הפוליש יש למרוח ווקס על מנת ליצור שכבת הגנה על הצבע החדש שחשפנו. 

כל הסיבות לעשות פוליש לרכב

הבנו שחידוש הצבע לרכב יכול לעשות פלאים הן מבחינת נראות הרכב והן מבחינת העלאת הערך הכספי שלו. אולם נשאלת השאלה למה מלכתחילה צריך לעשות פוליש לצבע? אלו הסיבות שגורמות לנזקים בצבע הרכב שפוליש יכול לתקן ולשפר אותם. חשוב לציין כי לעיתים יש נזקים כל כך חמורים שפוליש לא יעזור אלא רק צביעה מחדש.

שמש – האויב מספר אחד של צבע הרכב היא השמש, הכרכב חשוף לשמש בעת שהוא נוסע או חונה השמש מחממת את פח הרכב שמחמם את הצבע, התחממות והתקררות זו יוצרת נזק ללכה שמצפה את צבע הרכב, התוצאה המתקבלת היא צבע מט לא יפה בעל מרקם מחוספס.

מזג אוויר – חורף, קייך, גשם, ברד, סופות חול ועוד רבים מתופעות מזג האוויר גורמים למיקרו שריטות בצבע הרכב, אלו גורמים לצבע להישחק.

סביבה  – עצים, פירות של העצים, ציפורים ועוד גורמים לכתמים בצבע שאותם יש להוריד על ידי פוליש.

  • כל אלו ועוד ניתנים לתיקון / שיפור על ידי פוליש לרכב שכאמור מסיר שיכבה מיקרונית של הצבע וחוסף שכבה חדשה וטרייה.