דף הבית מתי נצטרך צבע לרכב לפי קוד?

מתי נצטרך צבע לרכב לפי קוד?

פרארי צהובה
פרארי צהובה

מכת ושריטות על הרכב הן אינם הדבר האהוב על רובנו. אך במקרה ומכל סיבה שהיא נקלעתם למצב בו רכבכם נשרט או נפגע והוא זקוק לצבע לרכב על פי קוד אתם יכולים להשתמש בתרסיס עם צבע לרכב ובכך להסתיר את המכה או השריטה. לפני שנתחיל לעבוד עלינו לעבור ולעקוב על כמה שלבים פשוטים. שלבים אלו יקלו עליכם ויעזרו לכם בצביעת הרכב בדרך הקלה ביותר.

  1. השלב הראשון:ספריי צבע- מתבצע באופן עצמאי, מאפשר תיקון צבע של חבורות קטנות, לא מאשר תיקון של שריטות גדולות וחלקים גדולים לצביעה. במקרה ויש לכם חלקים נרחבים הצריכים צביעה, פנו לאיש מקצוע מובחר שיעזור לכם למצוא את הצבע והגוון המתאים והטוב ביותר עבורכם,לפי הסוג של הרכב או צבעו. במקרה של תיקונים מקומיים תמיד תוכלו להזמין צבע לרכב לפי קוד.
  2. השלב השני: ניקוי הרכב מלכלוך ואבק-  בשלב הזה, ננקה  את כל הגורמים המפריעים להמשך העבודה, כגוון שומנים, מדבקות, לכלוכים, תוויות, וכו. אם ישנם חלקים שאותם אתם לא רוצים לצבוע, כסו אותם בבד או במדבקה כדי שהצבע לא ילכלך אותם. 
  3. השלב השלישי:  בכדי לצבוע בצורה האידיאלית, יש לעשות זאת במקום נקי כמו חדר סגור או תנור ייבוש. במקרה של שריטות עדינות לא תמיד חייבים לצבוע, אפשר לעשות פוליש לרכב כדי להיפטר מהן. פוליש הוא ניקוי מקצועי, המסיר שכבה מקרונית מהצבע, מעלים שריטות או כל פגם אחר, ומחדש את הצבע עצמו. לאחר שעשיתם פוליש, בצעו ווקס שישמור על הצבע, וימנע מנזקים כו גשם סופות אבק שמש וכו. 

מתי נחדש את הצבע לרכב לפי קוד?

ישנן שתי דרכים מרכזיוץ לחידוש צבע לרכב. הראשונה במקרים של פגיעות קלות ביותר הינה פוליש והשנייה צביעה מחודשת על ידי שימוש עם צבע לרכב לפי קוד. שתי הדרכים טובות ומומלצות אך כל אחת מיועדת לצרכים אחרים. בדקו את הפרמטרים שלכם לפני אתם בוחרים איך לחדש את הצבע. רצוי להתייעץ עם גורם מקצועי כיוון שהוא בעל ניסיון, יודע להתאים את החידוש שהכי טוב עבורכם לפי סוג הרכב, לפי כמות הפגיעות שבו, שנת הרכב, הסוג והצבע עצמו. הוא ינחה אתכם לשיטה הטובה ביותר עבורכם. 

אז מתי הוא הזמן המושלם לחדש את הצבע לרכב? הזמן המתאים לכך הוא מתי שישנם הרבה שריטות ופגיעות.

אז איך נעשה את זה? ובאיזו דרך נשתמש?

מתי נשתמש ולא נשתמש בצבע לרכב על פי קוד?

דרך 1 –  פוליש לרכב – פוליש לרכב הוא תהליך ניקוי בעזרת ספוגית שטבולה בנוזל כימי והמטליות עצמן קשורות למכונת הפוליש שבכל תנועה סיבובית מהירה של המכשיר, החומר חודר לצבע הרכב ואז מחזירה לו את צבעו המקורי. אם תהליך זה אינו מספיק רק אז נשתמש בצבע לרכב לפי קוד. להשלמת טיפול הפוליש, יש למרוח ווקס ואת שעוות הוקס מורחים על הצבע כדי שלא יפגע בעתיד מתנאי מזג אוויר וכו.

 

דרך 2 – צבע לרכב על פי קוד- צביעה מחדש של הרכב היא יותר אפקטיבית  ולכן מומלץ לבצע אותה רק אם תהליך הפוליש לא עבד כראוי. בתהליך צביעה מחדש צובעים את כל הרכב על ידי צבע לרכב לפי קוד המתאים לרכב שלכם. זהו קוד המייחד את בו הרכב שלכם, שאם יקרה מצב שתזוזו מקוד זה, צבע הרכב לא יהיה מתאים לבצע המקורי. לכן יש להיצמד לקוד זה.