דף הבית מתי ביצוע צבע לרכב מחייב מוסך?

מתי ביצוע צבע לרכב מחייב מוסך?

לא נעים לראות שריטה על הרכב. בין אם היא קטנה או גדולה. יש שריטות המחייבות הגעה למוסך על מנת לקבל טיפול מקצועי ויש שריטות שנוכל לתת להן מענה בעצמנו. 

 

לא בכל שריטה ברכב, יש להגיע למוסך או לפחח. יש פגיעות של צבע לרכב שבהן תוכלו לתקן בעצמכם כיוון שכל טיפול הינו אינטנסיבי והמצב של השריטה הקטנה שבגללה הגעתם לתיקון מקצועי תהיה גרועה יותר. אך לעומת זאת, יכול להיווצר מצב בו אתם חושבים שתיקון קל מידי, והוא קשה בפועל, ולכן דרוש בעל מקצוע שיטפל בבעיה. במקרה זה תיקון על ידיכם יכול לגרוע ולהפוך לבלתי הפיך. כדי לדעת אם יש צורך להגיע למוסך או לבצע תיקון צבע לרכב בעצמכם שאלו את עצמכם, האם יש לכם ידע מקדים בנושא ואתם מכירים את השיטה לתיקון תקנו ופעלו בעצמכם. אם אתם לא מכירים כלל יש להיעזר בבעל מקצוע בכדי למנוע בעיות וטיפולים מיותרים.

תיקון ביתי לעומת תיקון מקצועי

קיימים כמה הבדלים בולטים בין שני התיקונים השונים. ההבדל בא לידי ביטוי במקצועיות, במשך הזמן שמחזיק צבע לרכב, ובאיכות הביצוע. תיקון מקצועי הינו לא רק איכותי ומחזיק לאורך זמן, הוא גם נותן את השירות הטוב ביותר שמתאים לצרכים שלכם. תיקון צבע לרכב ביתי חייב להתבצע בתנאים מסוימים אחרת הוא הופך להיות תיקון פחות מקצועי, והאיכות יותר ירודה, ויכולים להיווצר נזקים בלתי נראי לעין שיהפכו לבלתי הפיכים. ככה תבדילו מתי תעשו צבע לרכב לבד או במוסך:

חומרת המכה – במקרה שהמכה בפח הרכב לא ברמה גבוהה ויש אפשרות לתקן בבית במקום להגיע לפחח עשו זאת בעצמכם. כשאתם רוצים לתקן צבע לרכב בעצמכם, ראשית הסתכלו על החלקים בהם יש פגם בצבע כמו שריטות, כתמים, שריטות, ומדבקות מיותרות. שנית, לטשו שבבי צבע הבולטים לעין.

מיקום המכה – במקרה שהמכה במקום ישר כלומר לא בכיפופים או בקימורים של הפח, יהיה קל יותר לתקן אותה, ולכן תוכלו לתקן אותה בביתיכם. אך אם המכה במקום קשה לתיקון כמו קימורים, במקום פינתי, מסובב וכדומה, מאוד קשה לתקן בבית ולכן יש להגיע לפחח. 

הכנות לתיקון – במידה והסקתם שהתיקון קל לעשיה, ואפשרי לתקן אותו בעצמכם בבית, ישנם כמה דברים שעליכם לעשות:  במקרה של צבע בולט, נקו את השטח משאריות של שיוף בנייר ליטוש, במידה וישנם שקעים מלאו אותם עם שפכטל לרכב, ולאחר מכן,שהוא מתייבש, תיישרו ותחליקו עם שאר המשטח, שימו לב לאבקת שומנים המצטברים וחלקיקים נוספים בכדי שהצבע יהיה כראוי. 

הכנות לצביעה – בכדי להיות מוכנים לתהליך הצביעה, וודאו שהשטח נקי, שאין בו רוח ואין אבק רצוי ומומלץ לצבוע במקום מוצל כיוון שהשמש רק יכולה להזיק. 

צביעה – ראשית דבר ודאו כי יש בידכם צבע לרכב מתאים מבחינת הקוד שלו, וידאו שבזמן הצביעה, אתם מרססים את הצבע במרחק של 20 -25 מטרים מהאוטו. הימנעו מריסוס במקום אחד כדי שלא יגרמו מכך נזילות. 

גימור – הצבע לא ישאר טרי ויתייבש רק לאחר 24 שעות. לאחר שהצבע יתייבש, מרחו לכה בכדי לשמור על הצבע וטשטשו את המעבר בין בצבעים בעזרת ספרי טשטוש. 

טיפ חשוב 

ברצונננו לשתף בטיפ חשוב הנוגע אל צבע לרכב שימנע מכם בעיות בעתיד ולדעתנו הוא הפתרון המושלם עבורכם. 

ככל שתחכו כמה שיותר זמן עם השריטות הקטנות, והן רק יצטברו לכם, יגרם נזק גדול יותר בהרבה. זהו דבר שצריך להימנע ממנו וגם אם יש תקלה קטנה יש לתקן אותה בבית או במקרה הצורך עם בעל מקצוע.