דף הבית מהו קוד צבע לרכב?

מהו קוד צבע לרכב?

צבע הוא אחד מהמאפיינים היותר חשובים באוטו. ואנחנו לא רוצים שהוא ייפגע. אך למרות זאת תמיד נמצא שריטות ופגיעות בצבע הרכב. אז איך נטפל בהן בצורה הטובה ביותר? כיצד נצבע את הרכב שלנו?

ישנן אפשרויות רבות לעשות זאת ואנו נמנה כמה כאן. 

-האפשרות הראשונה היא שימוש בספריי צבע. כשאנחנו משתמשים בספריי צבע אנחנו צובעים חלק קטן מהרכב בלי הרבה מאמץ ובלי הרבה לכלוך. אך אם אתם רוצים לצבוע חלק גדול מהרכב זו היא לא הדרך המתאימה. ספריי צבע נועד לכיסוי חלקים קטנים ולהסתיר דברים כגון שריטות או פגמים קטנים בצבע ולכן הוא לא יתאים אם תרצו לצבוע חלקים גדולים מהרכב. בכדי למצוא את הצבע הרצוי נשתמש בקוד צבע לרכב

-האפשרות השניה היא פוליש. פוליש הוא ניקוי הנעשה על ידי איש מקצוע. בתהליך מוסרת שכבה מזערית מהצבע ובכך מעלימה שריטות עדינות ולכלוכים. לאחר ביצוע הפוליש מומלץ לבצע ווקס על הרכב על מנת לשמור על הצבע הטרי שנחשף.

– האפשרות השלישית היא צביעה 'רגילה' וגם כן שם נעשה שימוש בקוד צבע לרכב על מנת לקבל צבע חלק ואחיד שיתחבר עם הצבע המקורי של הרכב. צביעה זו אינה מומלצת אם אתם רוצים לצבוע חלק קטן יחסית מהרכב. במקרה זה עדיף להשתמש בספריי צבע מכיוון שצביעה מסוג זה מלכלכת ודורשת הרבה עבודה. לכן כדאי להשתמש בה רק כשרוצים לבצוע חלקים נרחבים או את כל הרכב. אז איך נבצע את זה? נמצא חדר ריק נקי וסגור על מנת לשמור על לכלוך מינימלי וצביעה אידיאלית.

מהן הדרכים לשימוש בקוד צבע לרכב?

על מנת לצבוע את רכבנו באחת מהדרכים שהוצגו לפני, צביעה סטנדרטית, פוליש או ספריי צבע עלינו לחשוב לפני כמה משטח הרכב אנו רוצים לצבוע ועל כך להחליט איזה מבין הדרכים מתאימה לנו בצורה הטובה ביותר. במידה ובחרנו בספריי צבע, אנחנו צריכים לבחור את הצבע הנכון ואת זה אנו לא יכולים לעשות לבד. תמיד מומלץ לבקש עזרה מקצועית ועל פיה לפעול. במקרה של ספריי צבע יש להשתמש בקוד צבע לרכב שלכם על מת לשמור על הבדלי צבע מינימליים. במידה ובחרתם בצביעה טנדרטית גם שם יש לפעול על פי קוד צבע לרכב מכיוון שבמידה ואנחנו צובעים חלק גדול מהרכב אנחנו לא רוצים שיהיו הבדלים בין הצבעים.

מתי נשתמש עם קוד צבע לרכב?

אפשרות 1 –  פוליש-  פוליש לרכב הוא תהליך המתבצע בעזרת ספוגית שטבולה בנוזל כימי והמטליות עצמן קשורות למכונת הפוליש שבכל תנועה סיבובית מהירה של המכשיר, החומר חודר לצבע הרכב ואז מחזירה לו את צבעו המקורי. אם תהליך זה אינו מספיק רק אז נשתמש בצביעה על פי קוד צבע לרכב.

אפשרות 2 – צבע לרכב על פי קוד- צביעה מחדש של הרכב היא יותר חזקה ומכסה ולכן מומלץ לבצע אותה רק אם תהליך הפוליש לא עבד טוב אם בחרם בו. בתהליך צביעה מחדש על פי קוד צובעים את כל הרכב על ידי צבע לרכב לפי קוד המתאים לרכב שלכם. זהו קוד המייחד את הרכב שלכם, ולכל רכב יש צבע שונה וכמובן גם מספר שונה.