דף הבית מהו הרגע הנכון לצבוע את הרכב?

מהו הרגע הנכון לצבוע את הרכב?

מכירים את זה שיש לכם שריטה ברכב, ורוצים לצבוע את כולו מחדש? אז זהו. דבר זה רק יכול לגרוע. לא בכל פעם שיש שריטה קטנה יש צורך לצבוע את הרכב. הצביעה המיידית והחוזרת על עצמה יכולים להזיק לצבע המקורי ולגרום לו לשיבושים. הפתרון המיידי לשריטות קטנות אלו הוא ספריי צבע לרכב. יעיל, מהיר, ואפשר להשתמש בו עצמאי ללא צורך בגורם מקצועי. 

מדוע חשוב לבצע טיפול תקופתי לרכב בכלל ועבור צבע לרכב בפרט?

חשוב לבצע טיפול תקופתי לצבע הרכב מכמה סיבות עיקריות:

שמירה על מנוע הרכב – מנוע הרכב הינו חלק בלתי נפרד מהרכב, החלק המניע אותו לנסיעה ובלעדיו הרכב לא יוכל לנוע. במידה ומנוע הרכב יתיישן או יפגע, הרכב לא יוכל להמשיך לנסוע, ולכן יש לשמור על המנוע כעל פריט יקר ערך ויש לטפל בו לעיתים תכופות כדי לוודא שהכל תקין ואפשר לנסוע בלב שלם בלי פחד שהאוטו יעצור ולא ימשיך לנסוע. 

שמירה על צבע הרכב – צבע לרכב הוא בין הפרמטרים החשובים ביותר שיש לרכב. ברגע שאנו דוחים את צביעתו מחדש של הרכב, אנו מוסיפים לעצמנו בעיות חדשות. רצוי להימנע מדחיית הצביעה. יש לצבוע את הרכב במידה והנכם רואים על הרכב שריטות, חבלות, פגיעות או כל דבר אחר היכול לפגוע בצבע הרכב. אם אתם רואים שהתקלות קטנות ואתם יכולים לצבוע בעצמכם – תצבעו. אבל במידה והשטחים הרצויים לצביעה גדולים, יש לפנות לבעל מקצוע.  

תיקון צבע לרכב מתאפשר בכמה אופציות:

הגעה לפחח – לא כל שריטה קטנה מחייבת הגעה לפחח, אבל ביצוע חידוש של צבע לרכב ישמור על הנראות והערך שלו.

שימוש באמצעים ביתיים – אמצעים ביתיים הם הרבה יותר נוחים מהגעה לפחח. הם ניידים, מהירים, ומשלימים את העבודה בכמה דקות בלבד. צריך לקחת בחשבון שאם ישנם יותר מכמה שריטות קטנות וישנו מצב חמור יותר, יש להגיע לפחח.

מהם ההבדלים בין תיקון מקצועי לתיקון ביתי?

ישנם הבדלים בין תיקון מקצועי לתיקון ביתי. כעת, אציג בפניכם מספר טיפים לתקן את צבע הרכב, בכדי שתוכלו לקבל תוצאות מרשימות מבלי להגיע לפחח:

מיקום השריטה – במידה והשריטה נמצאת במקום ישר כמו דלת, חלון, שמשה מקום שאין בו עקומות – זהו מצב שבו אתם יכולים לטפל בו בעצמיכם מבלי להגיע לפחח. לעומת את במידה והשריטה במקום עקום, משופע, או עם בליטות, התיקון בבית יהיה מאוד קשה לעומת תיקון מקצועי. לכן במצב קשה כזה או אחר יש לפנות לבעל מקצוע.  

הכנות לתיקון – במידה והבנתם כי אתם מוכנים לתיקון בביתכם הנה שני שלבים:

  1. נקו את השטח משאריות של צבע בולט בעזרת שיוף עד לרמה שהוא מתיישר וחלק עם שאר השטח. 
  2. נקו שאריות אבק, לכלוך, ושומנים בכדי שהתיקון יהיה עמיד ואיכותי לאורך זמן. 

הכנות לצביעה – בכדי להכין את עצמכם לצביעה, נקו שוב את השטח סביבכם ודוואו כי הנכם באמת נמצאים בסביבה נקייה. רצוי ומומלץ לצבוע במקום ללא אבק,חלקיקים ורוח – גורמים שיכולים לגרוע לצבע הרכב. רצוי לצבוע במקום מוצל. 

צביעה – מומלץ ברוב המקרים לצבוע בעזרת ספריי צבע, כך הצבע על הרכב יצא אחיד ובלי נזילות. 

עמדו במרחק של כ-20-25 ס"מ תוך כדי ריסוס בתנועה.

 

טיפ מאיתנו – אל תרססו הרבה צבע במקום אחד – אחרת יהיו נזילות.

גימור – לאחר שסיימתם לצבוע, חכו 24 שעות כדי להגיע למצב של ייבוש מלא, ולאחר מכן רססו לכה בשביל לשמור ולהגן על הצבע הטרי. תוכלו להשתמש בספריי שיטשטש את מעבר הצבעים (הישן והחדש).