דף הבית ככה תתקנו פגעים בצבע הרכב ללא מוסך

ככה תתקנו פגעים בצבע הרכב ללא מוסך

כאשר יש לכם רכב עם צבע מושלם ללא ספק הוא נראה טוב יותר, אולם לצערנו הרכבים חשופים לאין ספור פגעים ופגיעות שלא תמיד הם באשמתינו. מספיקה סריטה אחת על מנת להרוס לנו את המצב רוח שלא לדבר על נסיעה מהירה בכביש ואבני חצץ עפות עלינו ממשאית חולפת. לא צריך להילחץ, בעזרת ספריי צבע לרכב תוכלו בקלות יתירה להפוך כל שריטה או פגיעה בצבע הרכב לקלה לתיקון. תארו לכם מצב שבו אתם מזהים שריטה בצבע הרכב ועל ידי ביצוע מספר פעולות פשוטות תטשטשו ותתקנו את הפגיעות הללו, כפי שכבר אמרנו על ידי ספריי צבע לרכב התיקון קל מאוד.

אין מתקנים שריטות ברכב?

שריטות ברכב תמיד יהיו, לעיתים הגורם יהיה רכב שפגע בנו, עגלת קניות שהתגלגלה אלינו או אפילו ילד נחמד שחשב לצייר על הדלת פרח זה אומנותי. בכל מקרה אין צורך להילחץ, בזכות ספריי צבע לרכב כמעט כל שריטה ניתנת לתיקון. יש כמה כללים שעליכם להקפיד עליהם על מנת לקבל תוצאה חלקה ואיכותית אך ללא ספק לא צריך להיות צבעי רכב מומחה על מנת לקבל תוצאות. היתרון הגדול של שימוש עם ספריי צבע לרכב הוא שהעלויות זולות באופן משמעותי, המענה מיידי ואין צורך בזמני המתנה במוסכים והכי חשוב שכל עוד המכה או השריטה היא לא בסדר גודל משמעותי תוכלו כמעט מייד לטפל בה ואפילו בעצמכם. אז אתם שואלים את עצמכם עד כמה מורכב לתקן שריטה ברכב לבד? ראשית חשוב להבדיל בין סוגי השריטות והמכות השונים מכיוון שלא כל מכה או שריטה תוכלו לתקן בעצמכם עם צבע לרכב. הנזק לרכב יכול להיגרם מסיבות רבות כפי שכבר אמרנו על ידי לד שובב, מכה בחניה או אילו מזג אוויר סוער. שימוש בתרסיסי צבע או יישום צבע לרכב עם מכחול קטן יכול לתת מענה במקרים מסוימים. ואם יש נזקים גדולים יותר תאלצו להגיע אל פחח רכב על מנת לתקן. אך כעת ננסה לתת הסבר על אופן תיקון הפגמים בצבע הרכב בעצמכם על ידי שימוש בתרסיס צבע לרכב או על ידי יישום עם מכחול או מברשת.

כללי יסוד לתיקוני פגמים או שריטות קלים בצבע הרכב

כאמור יש מקרים בהם צבע לרכב יכול לתת מענה מושלם להסתרה או תיקון של פגמים. על מנת להבטיח תיקון איכותי ועם מינימום עלויות ריכזנו עבורכם מספר כללי בסיס שיאפשרו לכם לבצע את התיקון כראוי:

אבחון – חשוב מאוד לאבחן את השריטה, אם היא עמוקה מידי או קשה ומחייבת התערבות של בעל מקצוע אל תהססו והגיעו למוסך אולם לא אחת השריטות קלות, אם אתם מזהים שהשריטה לא הגיע לפח הרכה או שהיא לא יצרה שקע בפח סביר להניח שתוכלו לתקן בעצמכם.

ניקוי – נקו את האזור הפגוע מאבק, לכלוך ושומנים, לעיתים ניקוי על ידי "ספוג הפלא" יעלים את השריטה ולא תצטרכו בכלל לטפל בה.

ניסוי "מחיקה" – מחיקת שריטה מתאפשרת במקרה והיא קלה, כאש צבע לרכב נפגע קלות על ידי שפשוף תוכלו לנסות ולמחוק את הנזק על ידי שימוש בתכשירי פוליש / ווקס.

הכנה צבע לצביעה – אם כבר הבנתם שתוכלו לתקן בעצמכם את הצבע תצטרכו להכין אותו על ידי ניקוי השטח המיועד לצביעה, כיסוי והגנה על יתר האזורים. כמו כן תצטרכו להכין צבע לרכב בגוון של הרכב שמספרו רשום בספר הרכב או על השלדה תחת מכסה המנוע. יש חברות המייצרות ספריי צבע לרכב בהתאמה לפי גוון RAL . במקרים מסויימים אם התיקונים קטנים תוכלו לרכוש פחית צבע המיועד להברשה.

ריסוס צבע לרכב – ריסוס הצבע חייב להתבצע ממרחק על מנת להבטיח פיזור אחיד של הצבע. יש לרסס בתנועה על מנת למנוע נזילות.

ייבוש – לרוב הצבע מתייבש לאחר כ 4 שעות אולם ההתקשות שלו לוחת לפחות 24 שעות. מומלץ לרסס ספריי טשטוש על מנת להסוות את הבדלי הגוון בין הצבע החדש לישן.