דף הבית יש לכם שריטה בצבע? אל תמהרו למוסך!

יש לכם שריטה בצבע? אל תמהרו למוסך!

אחד הדברים המרגיזים ביותר הוא לגלות שיש לכם שריטה בצבע הרכב, אבל לא כל שריטה או פגיעה בצבע הרכב מצריכה תיקון אצל פחח רכב או צבעי, יש שריטות שלאחר תיקון עלולים להיראות גרוע ממה שהיה בהתחלה. אולם יש תיקונים שנחשבים ל "קלים" אותם תוכלו לתקן בעצמכם ללא עזרת בעל מקצוע. תיקון צבע לרכב יכול להתבצע באופן קל ופשוט תוך שימוש בספריי צבע וקצת סבלנות. אם אתם שואלים את עצמכם איך מבצעים תיקון צבע לרכב קיראו על כך בהמשך המאמר.

טיפולים שוטפים, לא רק שמן ומים למנוע

חשוב מאוד לבצע טיפול תקופתי לרכב מסיבות שונות כאשר הראשונה שבהן היא על מנת לשמור על מנוע הרכב שימשיך לפעול בצורה תקינה. יחד עם זאת יש חשיבות לא פחות לשמירה על צבע הרכב. לא אחת אנו נדרשים לבצע תיקון צבע לרכב אך בכל פעם יש משהו מרתיע שמונע מאיתנו לבצע את התיקון ולדחות אותו למועד מאוחר יותר בטענה ש "נחכה שיצטברו יותר בעיות" אולם למעשה ככל שאתם תדחו את הטיפול בצבע כל הנזק נעשה חמור יותר ובעייתי יותר לתיקון, מה גם שמרבית הבעיות בצבע (כל עוד שזה לא עקב תאונה) ניתנים לתיקון קל ואפילו אתם בעצמכם יכולים לעשות זאת. תיקון צבע לרכב לא תמיד מחייב לקחת את הרכב לפחח, יש לא מעט בעיות המוגדרות כבעיות קלות הניתנות לטיפול מקומי. תיקון צבע לרכב מתאפשר בכמה דרכים, המוכרת והיא כמובן על ידי פחח רכב אולם לא כל שריטה מחייבת פחחות והדרך השניה היא על ידי שימוש באמצעים ביתיים כגון פוליש ווקס או ספריי צבע. אם נצמדים לכללים ניתן לבצע תיקון צבע לרכב בקלות תוך קבלת תוצאות מקצועיות למדי. כאשר יש לכם צורך בתיקון הצבע חשוב להבחין בין תיקון שמחייב בעל מקצוע לבין תיקון שתוכלו לעשות בעצמכם. בהמשך נסביר כיצד ניתן להבחין בין ה 2.

ההבדלים בין תיקון ביתי לתיקון מקצועי

ללא ספק יש הבדלים משמעותיים בין תיקון צבע לרכב שמתבצע בבית לתיקון במוסך פחחות כאשר ההבדל המשמעותי בא לידי ביטוי בחומרת הפגיעה, אף אחד לא מצפה ממכם שתלטשו או תמרחו שכבות שפכטל לתיקון מכות בפח אולם שריטות קלות או פגיעות קלות בצבע ללא ספק ניתנות לתיקון. לפניכם כמה עצות לביצוע תיקון צבע לרכב על מנת לקבל תוצאות איכותיות ללא צורך בהגעה לפחח:

חומרת המכה 

חשוב להבדיל בין מכה בפח הרכב שמחייבת הגעה אל פחח לבין מכה שתוכלו לתקן בעצמכם. תיקון צבע לרכב באופן עצמי צריך להסתכם ברוב המקרים בניקוי השטח הפגוע, ליטוש שבבי צבע בולטים וביצוע התיקון עצמו.

מיקום השריטה / מכה

מיקום השריטה / מכה משפיע על האופן בו היא מתוקנת, אם המכה נמצאת על חלק שטוח כמו דלת או מכסה המנוע לא תהיה בעיה לטפה בה בעצמכם אולם אם המכה נמצאת במקום בו יש קימורים, כיפופים, בליטות או מגרעות יהיה לכם דיי קשה לשקם את האזור וללא ספק תצטרכו להגיע אל פחח לצורך תיקון צבע לרכב.

הכנות לתיקון

אם כבר הבנתם שאת התיקון אתם יכולים לבצע בעצמכם תצטרכו לעשות כמה הכנות לפני תחילת העבודה:

ניקיון השטח משאריות של צבע בולט על ידי שיוף בנייר לטש עדין, במידה ויש שקיעה באזור התיקון תוכלו למלא אותו עם שפכטל לרכב ולאחר ייבוש לשייף אותו עד ליישור והחלקה עם שאר המשטח. כמו כן חשוב לנקות שאריות אבק, לכלוך ושומנים על מנת שביצוע תיקון צבע לרכב יתבצע כראוי.

הכנות לצביעה

על מנת לקבל תוצאות צביעה טובות חשוב להקפיד על כמה כללי יסוד, ראשית אמרנו שצריך להגן על האזור שאינו מיועד לצביעה, ניקוי השטח המיועד. מומלץ לצבוע במקום שאין בו רוח, אבק ושאר חלקיקים עם עדיפות למקום מוצל.

צביעה

תיקון צבע לרכב מומלץ שיעשה על ידי שימוש בספריי צבע, כך תקבלו תוצאה אחידה וללא נזילות, רססו ממרחק של כ 20 – 25 ס"מ תוך כדי תנועה, אל תרססו  במקום אחד בעת ההתזה למניעת נזילות.

גימור

סיימתם לצבוע? נהדר המתינו כ 24 שעות לייבוש מלא ואז רססו שכבת לכה לשמירה והגנה על הצבע הטרי. תוכלו להשתמש בספרי טשטוש ייעודי המטשטש את המעבר בין הצבע הישן לחדש.